Pàgines

dimarts, 21 de març del 2017

IDEES PRÈVIES: PIRATES I CORSARIS

PIRATES I CORSARIS ÉS EL TEMA DE LA SETMANA DE LA LLENGUA, PER AIXÒ COMENÇAM A ENDINSAR-NOS EN ELL... 

PER INICIAR-NOS AMB EL TEMA HEM FET UNA DINÀMICA DE COHESIÓ DE GRUP. HEM FORMAT TRES GRUPS. ELS INFANTS DE CADA GRUP S'AGAFAVEN DE LA MÀ I SIMBOLITZAVEN QUE EREN UN VAIXELL, ELQUAL TENIA  L'OBJECTIU DE CREUAR LA MAR I ARRIBAR A L'ILLA, JA QUE ALLÀ TROBARIEN ALGUNA COSA...
UNA NORMA MOLT IMPORTANT ERA ANAR SEMPRE AGAFATS DE LA MÀ, SI S'AMOLLAVEN EL VAIXELL ES ROMPIA I HAURIEN D'INICIAR LA TRAVESSA DES DEL PRINCIPI I AL MATEIX TEMPS HAVIEN D'ANAR ALERTA QUE ELS TAURONS NO ELS AGAFESSIN. 

CONVERSA ABANS D'INICIAR EL JOC:

- M: QUÈ PASSARÀ SI EL BARCO ES ROMP?
- LEO: QUE NOS CAEMOS AL AGUA.
- ARLET: SI NOS SOLTAMOS Y NOS CAEMOS LOS TIBURONES NOS HUELEN Y NOS COMEN A LOS PIRATAS.
- M: I PER QUÈ SOU PIRATES VALTRUS?
- ARLET: SEREMOS PIRATAS PORQUE QUEREMOS UN TESORO QUE SON ESTAS CARTAS NARANJAS.
- M: I ON ESTARÀ AQUEST TRESOR QUE DIU ARLET?
- DANIEL: EN LA ISLA.






 






CONVERSA DESPRÉS DEL JOC:


- M: HEU ARRIBAT TOTS BÉ A L'ILLA?
- TOTS: SIIII
- M: ALGÚ CONEIX ALGUNA ILLA?
- MAIRA: EIVISSA.
- ALMA: PALMA.
- IRENE: MALLORCA.
- M: ALGÚ EN AQUESTES TARGETES HA TROBAT UNA ILLA? (INICIAM LES PARAULES PRÈVIES AL TEMA)
- DANIEL: ESTÀ AQUÍ.

- ARLET: ÉS EIVISSA.
- REBECA: ES UNA BANDERA PIRATA
- FERRAN: ESTO ÉS UN BARCO.

- ALEJANDRO: SON PIRATAS QUE ESTÁN LUCHANDO.
- ALEJANDRO: ES UNA TORRE.
- DAVID: ES UNA CORONA.
- SALMA: DEL REI
- ELORA: PIRATAS.
- LEO: QUE ESTÁN LUCHANDO.
.
- TIAGO: LOS PIRATAS TIENEN UN LORO.
TIAGO: TESORO
 - ALMA: EL PROFESOR DE LOS PIRATAS.
- DANIEL: EL JEFE DE LOS PIRATAS.
- ARLET: PARECE EL CAPITÁN GARFIO.
-  ALMA: ES EL QUE MANDA.
- DANIEL: EL QUE DICE LO QUE TENEMOS QUE HACER
- LEO: ES EL REI.
- M: PERÒ TÉ CORONA?
- LEO: NO
- M: AQUEST PIRATA ES DIU CORSARI.
- ARLET: ES QUIEN PINTA A LOS PIRATAS.
- PAU: LOS PIRATAS TÉ UN SOMBRERO CON UNA CALAVERA.
- ARLET: ÉS UNA TORRE EIFFEL.
- FERRAN: NO LO ES.
- LEO: ES UN FARO.
- M: ES DIU MONUMENT I ES VA DEDICAR ALS CORSARIS.
- LEO: PARA LOS PIRATAS,
- M: MOLT BÉ, ARA EN LEO ENS HA DIT UNA COSA MOLT INTERESSANT, SI JO HE DIT QUE ERA UN MONUMENTS PELS CORSARIS I EN LEO PELS PIRATES, QUÈ ÉS UN CORSARI?
- ARLET: PIRATAS
- M: IDÒ TENINT TOTS AQUESTS TRESORS QUE HEU TROBAT SOBRE QUIN TEMA ANAM INVESTIGAR:
- ALEJANDRO: CORSARIS
- FERRAN: PIRATAS
- M: MOLT BÉ, SOBRE PIRATESW I CORSARIS, VOLEU SABER MÉS COSES?
- TOTS; SI

UNA VEGADA HEM DEFINIT EL DIFERENT VOCABULARI, A TRAVÉS DE L'ESTRUCUTRA PARAULA - DIBUIX, PER EQUIPS COOPERATIU FEREM L'ACTIVITAT TOTS JUNTS. CADA INFANT TENDRÀ DUES O TRES PARAULES I ENTRE TOTS HAUREM DE LLEGIR-LES I POSAR-LES DEVORA EL SEU DIBUIX CORRESPONENT.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada