DATA: 4 DE NOVEMBRE
NOM
EXPERIMENT: MÀGIA DE COLORS
NÚMERO
EXPERIMENT: 3
HEM
UTILITZAT:
- GOTS
- TÉMPERA
- AIGUA
- PAPER DE CUINA
PROCEDIMENT:
1. AGAFAM 7 GOTS.
2. 4 GOTS AMB AIGUA, ELS DEL COSTAT AFEGIM TÉMPERA COLOR VERMELL I ALS DEL MIG POSAM TÉMPERA COLOR GROC I A L'ALTRE TÉMPERA COLOR BLAU.
3. POSAM DUES TIRES DE PAPER DINS UN GOT QUE TÉ AIGUA I TÉMPERA I UN PAPER CAU A UN GOT BUIT I L'ALTRE CAU AL GOT BUIT DE DEVORA. AIXÒ HO FEIM AMB TOTS ELS GOTS QUE TENEN AIGUA AMB TÉMPERA.
4. OBSERVAM I DEIXAM QUE CAMINI L'AIGUA FINS EL GOT I ESPERAM A VEURE ELCOLOR QUE SORTIRÀ.
QUÈ HA
PASSAT? Explicam tot el procés, fem hipòtesis
i les comprovam.
·
M: QUINS MATERIALS NECESSITAM?
·
ALMA: AIGUA
·
ARLET: PINTURA
·
M: QUIN COLOR ÉS AQUEST?
·
TOTS: VERMELL,
GROC, BLAU
·
M: QUE NECESSITAM
MÉS?
·
TOTS: GOTS
(CONTEN QUANTS EN NECESSITEN, I EN POSAM 7 PER TAULA)
·
M: QUIN ALTRE MATERIAL ENS FALTA?
·
ALMA: PAPER
·
M:PAPER DE QUÈ?
·
ARLET: DE COCINA
ES COL·LOQUEN ELS
SET GOTS A LES TAULES I ES POSA PINTURA I AIGUA; DOS VERMELLS, UN GROC I UN
BLAU; ELS INFANTS REMOUEN AMB UNA CULLERA PERQUÈ ES MESCLI L’AIGUA AMB LA
TÉMPERA.
·
M: ARA NECESSITAM PENSAR I AMB QUÈ PENSAM?
·
LEO: CON EL CEREBRO.
·
M: IDÒ ARA L’HEM DE POSAR EN MARXA. AQUÍ TENIM UN PAPER. QUÈ
PASA SI LI POSAM AIGUA AL PAPER?
·
DAVID: QUE SE MOJA
·
ARLET: QUE ES POSA AMB EL COLOR
·
M: ON SORTIRÀ EL COLOR?
·
FERRAN: SI LI POSES AIGUA, ES DESTROSSA EL PAPER.
·
M: I PER QUÈ?
·
PAU:
PERQUÈ ÉS FLUIXET
·
M: I QUÈ PASSRÀ
SI LI POSAM EL PAPER AL GOT VERMELL
·
ARLET: POSAM UN PAPER A UN GOT DE UN COLOR, I DESPRÉS EN
POSAM UN ALTRE A UN ALTRE GOT DE UN ALTRE COLOR.
·
M: PERO HO POSAM A GOTS DIFERENTS EL PAPER?
· ARLET: NO, S’HAN DE POSAR AL MATEIX.
· ARLET: NO, S’HAN DE POSAR AL MATEIX.
ES VA FENT
L’EXPERIMENT I ELS INFANTS VAN OBSERVANT QUÈ PASSA.
·
ERIC (FRUIT D’OBSERVAR): COMO HA SUBIDO LA MAREA
·
M: QUÈ ÉS LA MAREA?
·
ERIC: QUE SUBE EL AGUA
·
M: QUÈ PASSARÀ QUAN LA MAREA HAGI PUJAT?
·
TIAGO: EL GOT S’ESTÀ LLENANDO.
·
M: DE QUÈ S’ESTÀ OMPLINT?
·
TIAGO: DE BLAU
·
M: NOMÉS DE BLAU?
·
TIAGO: I DE ROJO
·
M:QUÈ ESTÀ
PASSANT?
·
DAVID: ÉS COLOR TARONJA
·
M: I COM ÉS? SI ERA COLOR GROC I VERMELL?
·
DAVID: PORQUE SE MEZCLAN.
·
AINARA: AQUÍ SURT VERD (EL GROC I EL BLAU)
·
FERRAN: AQUÍ TAMBÉ SURT VERD!
·
ERIC: DEL AZUL I EL VERMELL SURT LILA
·
FERRAN I CARLA S: DEL BLAU I EL VERMELL SURT MARRÓ.
·
M: SABEU QUÈ PASSA? QUE L’AIGUA ESTÀ CAMINANT PER EL PAPER I
QUAN HA ARRIBAT AL FINAL SE CAU AL GOT BUIT. I UNA COSA… EL PAPER S’HA ROMPUT.?
·
TOTS: NO!
EL QUE FA EL PAPER ES XUPAR L’AIGUA.
M: HEM FET MAGIA, PERQUÈ NOSALTRES NO HEM TOCAT RES I S’HA FET UN ALTRE
COLOR.
·
M: QUÈ PASSA QUAN ES JUNTEN EL VERMELL I EL BLAU?
·
ERIC: HAY LILA
·
M: A TOTS ELS GRUPS VOS HA SORTIT EL COLOR LILA?
·
TOTS: SI
·
M- QUÈ LI HA PASSAT AL COLOR VERMELL I GROC?
·
JUAN I THIAGO: TARONJA, NARANJA.
·
M: QUÈ LI HA PASSAT AL BLAU I GROC?
·
MARTINA: HA SORTIT VERD
·
CARLA: S’HAN MESCLAT
Enhorabona pel treball que feis dia a dia, na Martina ha vengut encantada amb l'experiment d'avui!
ResponElimina